Sådan skaffer du betalende kunder med Facebook
Hvis du har en forretning, er du nødt til at anvende de digitale muligheder, vi har til rådighed i dag. Dette indebærer, at du ikke kommer udenom de sociale medier. Særligt Facebook kan være en potentiel guldgrube af store samlinger af kunder. Det er et af de sociale medier, der har allerflest personer samlet verden over, og det ville altså være dumt ikke at udnytte sig af denne oplagte mulighed. Der findes endda redskaber, så du kan nå ud og ramme din målgruppe helt konkret. Det kan du læse mere om i denne artikel.
Husk at opret en forretningsside til din virksomhed
Nu vi snakker om Facebook, så er det vigtigt, at du hurtigst muligt opretter en forretningsside til din virksomhed. En side, som dine kunder og andre kan gå ind og trykke synes godt om på. Dette er en oplagt mulighed for dig, til at samle en masse mennesker, du kan nå direkte ud til gennem opslag. Her kan du annoncere nye produkter, gode tilbud eller andet, hvor brugerne kan klikke direkte over for at gøre brug af dette tilbud.
Facebook Lead Ad er en anden mulighed, du er nødt til at gøre brug af
Facebook Lead Ad er et super smart værktøj, der for alvor gør, at du kan ramme din målgruppe. Hvis du er nysgerrig, så læs mere her om muligheden. Dette er et redskab, Facebook tilbyder mod betaling, hvor du virkelig kan ramme potentielle kunder. Her betaler du for, at få vist annoncer på profilerne hos din målgruppe. Her kan du gå ind og styre, præcist hvem der skal se din annonce, så du kan være sikker på, at du ikke når ud til alle mulige, der ikke er relevante. Dette kan du gøre fx ved at definere, hvilken målgruppe og hvilke køn, der skal se dine annoncer. Du kan også styre det i forhold til demografi, hvis fx din virksomhed er relevant for alle i hele norden på tværs af lande, eller hvis din annonce blot skal vises for folk, der bor på Sjælland og ikke dem i Jylland.
Når du får mange abonnementer på mail
Med Facebook Lead Ad har du mulighed for at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev direkte på Facebook. Dette kan være en helt afgørende forskel, modsat hvis de først skal klikke ind på din hjemmeside og opdage formularen her. Her er der færre, der ville vælge at tilmelde sig, fremfor muligheden for at kunne gøre det direkte let og hurtigt. Dette er især også smart, da flertallet anvender Facebook via mobil eller tablet, hvor det er endnu mere besværligt at skulle få dem hen på din hjemmeside, for derefter at skulle få dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. At det bliver præsenteret direkte på Facebook, hvor brugerens mail allerede er gemt, så de ikke en gang behøver at indtaste den, bliver det nærmest ikke nemmere. De skal stort set blot klikke på en knap for at tilmelde sig. Og når først de har tilmeldt sig, kan du nå direkte ud til dem via mail, hvilket er en yderst effektiv måde at sælge dig selv og det din virksomhed tilbyder super effektivt.