Med webshop optimering kan du nemmere konvertere dine besøgende til betalende kunder
Enhver webshop ejer ved, hvor vigtigt det er at der kommer masser af besøgende ind på shoppen, da jo flere besøgende der er, jo større er sandsynligheden for at nogen foretager et køb i shoppen.
Med annoncering i Google på Facebook og alle de øvrige steder, er det ikke noget problem at få trafik ind på sin shop – det er særdeles effektivt, dog koster det penge så længe, man vil have sine annoncer kørende.
En anden meget brugt og effektiv metode til at få trafik til sin webshop er vha. søgemaskineoptimering, som, ganske gratis, kan give en løbende tilførsel af trafik. De fleste webshopejere, gør med rette brug af begge metoder til at sikre sig trafik på deres webshops.
Webshop optimering – hvordan virker det?
Når man har fået sin løbende strøm af trafik via annoncering og søgemaskineoptimering, er der yderligere et forhold, der skal være taget hånd om for at få de mange besøgende til at konvertere, når de nu endelig er havnet på din webshop, og det er at få dem til at konvertere – altså foretage et køb. Det er jo ikke sikkert at de køber noget, bare fordi de besøger din shop.
Til dette formål kan man med fordel benytte sig af begrebet webshop optimering. Det har visse lighedspunkter med søgemaskineoptimering, men alligevel adskiller de to discipliner sig fra hinanden.
Webshop Optimering er de ting ved en webshop, man kan optimere på, som vil resultere i at den besøgende får en så god brugeroplevelse som muligt. Her skal især navigationen og betalingsflowet i shoppen forbedres så den besøgende ikke oplever noget besvær med henholdsvis at finde det, han gerne vil, eller få betalt for de varer, han har fundet og lagt i shoppens indkøbskurv. Sørger man for at dette spiller, så vil konverteringsraten øges betragteligt.
Tænk brugervenlighed ind i webshoppen
Det vil sige at brugervenlighed skal tænkes ind de rigtige steder i webshoppen, da dette vil øge sandsynligheden for at den besøgende får en god oplevelse med shoppen. Dette vil i sidste ende føre til flere konverteringer, da folk hellere vil købe, når de har et positivt helhedsindtryk fremfor et negativt.
4 tips til at øge webshoppens brugervenlighed:
- Shoppen opbygning – opbygningen skal give et godt overblik over produktkategorierne, så man hurtigt kan finde det, man søger
- Navigationen – gør brug af interne links for at gøre det hurtigere at navigere rundt
- Load Hastighed – brugeren bør ikke vente på billeder og andet, der loader
- Betaling – betalingsflowet skal være så friktionsløst som mulig, da den besøgende forlader shoppen, hvis det er for besværligt
BEHØVER DU HJÆLP MED DIN WEBSHOP OPTIMERING?
Optimering af webshop kan være tidskrævende og virke uoverskueligt, hvis man ikke lige har den fornødne erfaring med den slags. Derfor anbefales det at man får hjælp fra nogen, med erfaring på feltet.
Nordlys Marketing er rutinerede indenfor de forskellige områder af webshop optimering, og er altid til at tale med omkring assistance med at optimere jeres webshop så I kan vende jeres besøgende til konverteringer.