Blog

Sådan sikrer du, at hjemmearbejdet forbliver produktivt

For mange er hjemmearbejde blevet en realitet det seneste år, derfor er det vigtigt at få etablereret en god arbejdsdag derhjemme. At arbejde derhjemme skal nemlig nødig gå ud over din produktivitet, eller hvordan du har det. Derfor er det en god idé at få skabt en god rutine, som kan hjælpe dig igennem arbejdet hjemmefra. Du kan se statistikken for et forkortet link her, hvis du er i tvivl om du er faldet i produktivitet.

 

Derudover får du en række af tips og tricks til, hvad du kan gøre for at holde humøret og arbejdsmoralen oppe, ved at læse med nedenfor.

 

Hold dig til en tidsplan

Det er en rigtig god idé at lave en rutine og følge den. De fleste finder dagen mere overskuelig, hvis der er lagt en plan for, hvad der skal ske. Brug derfor altid det første kvarter af dagen på at lave en liste over de ting som skal nås og lav en tidsplan, som du kan forholde dig til.

Når du har en tidsplan som du skal overholde, er det langt nemmere at skelne mellem, hvornår det er arbejdstid og privatliv. Lav en URL kortere på LLK.dk når du er på arbejde og kig på din telefon når du har fri. Du skal bestræbe dig på at overholde din tidsplan så meget som muligt, så du ikke mister motivationen ved at overskride den. Når du har lagt en tidsplan for dagen ved du præcis hvornår dine pause er og hvornår du er færdig med de forskellige opgaver.

 

 Etablering af en morgenrutine

Morgenen er udgangspunktet for hele dagen og det er derfor vigtigt at forløber godt, så du kommer i godt humør fra morgenstunden. Sørg derfor for at lave en morgenrutine, som du holder af, og hvor du langsomt kan klargøre dig på dagens arbejde.

 

Noget så simpelt som at give sig tid til at nyde sin morgenkaffe kan være rigeligt, mens det for nogle er nødvendigt med noget morgenyoga og et langt bad.

 

Lad dig ikke forstyrre af dem du bor med

En af de problematikker der er ved at arbejde hjemmefra er, at det er nemt at miste fokus fra arbejdet, især hvis du bor sammen med andre. Fastlæg derfor nogle regler for, hvornår du interagerer med andre mennesker i dit hjem. La nogle retningslinjer for, hvad de kan og ikke kan gøre i den periode du arbejder.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *